Fakta om telekommunikationssystem

18 september, 2020 Av av itbloggen

Telekommunikation är i första hand överföringen av data vid olikt bildar av kommunikationssystem över olikt medel, liksom radiosände, binder eller optiskt. De viktigaste kategorierna är: offentliga växlade telefonnät (PSTN), offentliga switchade telelinjer (PSTN), och digitala abonnentlinjesystem (DSL). Dessa kallas vanligen för ”public-utility system”PUS” i USA. Det är en nödvändig för alla att ha en grundläggande förståelse för hur de olika kommunikationssystemen fungerar för att ge dig en tydlig bild av hur de fungerar i ditt eget hem eller kontor. PSTN är den största formen av telekommunikation och den består av PSTN trunking, nätverk repeaters, EDUs, och IP Relay Services. Den används av företag för internationell långdistanskommunikation och används mest för lokal- eller kortdistanskommunikation. I de flesta länder regleras det av de regeringar som ansvarar för telekommunikation. De stora tjänsteleverantörer är AT & T, Verizon och Sprint.

När det gäller Verizons FiOS TV, behöver du en Digital Subscriber Line (DSL) telefon för att ansluta till sina TV-tjänster. Dessa typer av tjänster ger en bredbandsanslutning till Internet för höghastighetsanslutning till abonnenter. Dessa telekommunikationssystem används för kommersiella och privata ändamål. PSTN och VoIP-telefonisystem finns också på marknaden. Båda fungerar till en lägre kostnad och kräver mindre teknisk kunskap för att fungera. Det finns vissa nackdelar i både telekommunikationssystem som höga kostnader och långsammare dataöverföring. De är också sårbara för misslyckande och dataintrång.

Överföra data

Det finns många fördelar i telekommunikationssystem, som du bör undersöka om du har en verksamhet som kräver hög hastighet och tillförlitlig kommunikationssystem. Telekommunikationssystem har möjlighet att skicka röstsamtal med högre kvalitet än andra medel och att överföra stora mängder data utan nedbrytning. Systemet fungerar för den gemensamma affärsägaren såväl som för de stora organisationerna, som är intresserade av att ha högt utvecklat kommunikationssystem för sina egna syften.

Om du planerar att köpa en telekommunikationstjänst för ditt företag är det viktigt att välja en leverantör som har ett gott rykte i branschen. Titta på kundnöjdhet rekord av företaget för att ta reda på om företaget är pålitlig och pålitlig. En annan viktig faktor är priset på tjänsten. Det är bättre om du kan få tjänsten för ett lägre pris snarare än att välja de dyrare. Detta beror på att det finns vissa nackdelar i att använda ett dyrare system. Sådana nackdelar inkluderar, fel på grund av tekniska problem, dataintrång och förlust av data. En mer tillförlitlig leverantör är bättre att få om du vill minska kostnaderna och riskerna i samband med denna typ av affärssystem. Du kan se till att telekommunikationssystemet klarar av att överföra röstsamtal och data så bra som möjligt. Därför, att få en pålitlig leverantör är en viktig del av din affärsplan.